2013年1月24日 星期四

巴西藝術家Lucas Chimello Simões



Lucas Chimello Simoes是1980年出生,來自巴西聖保羅的藝術家。從他的作品和自述可以完全明白他的創作理念。他的作品藉由攝影及修剪,加上層層疊疊的黏貼,有些甚至可以高達13層。
Lucas Chimello Simoes was born in 1980 in Catanduva Sao Paulo where he resides today. Lucas creates unbelievable photographic cut-outs and collages by cutting out and layering many images of the same photograph some of them consisting up to thirteen layers.


「我想要跟這個世界說,我們都是自由的。那就是為什麼我的作品都是抽象的。我不想要被真實的框架監禁,而藝術創作是我逃離這個世界的方式。因為在真實的世界裡我們都是不自由的。我們都知道我們在真實的世界裡是不可能會自由的。當我坐在我的油畫布前面時,我是在旅行。我不想要任何人來評論我的作品,我想要他們作的是去感受我的作品。我不想要文字去傳達,我想要面對,想要行動。我想要去感覺人們的溫度,因為現在能看到有溫暖的心的人已經是很少見的事情。或許是因為他們害怕著什麼吧!但我想要的是,沒有懼怕、沒有諷刺、沒有監禁,只有去愛、去笑、去活的自由。那就是我所想要表達的。」
「What I want to show to the world is that we all are free. That's why my work is abstract - I don't want to be imprisoned by real forms. Painting is my escape from the real world. The real isn't free. All of us know that it's almost impossible to be free in the real world. When I sit in fromt of a canvas of mine I really "travel". I don't want anyone to judge my work. I want people to feel my work. I don't want words to express things; I want faces; I want acts. I want to feel how hot people are because it's not normal at all to see people with warm hearts nowadays - maybe because they fear something. I want no fear, no sarcasms, no prison, only freedom to love, to laugh, to live... That's what I mean.」
image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

1 則留言:

  1. 扭曲的臉讓我起雞皮疙瘩,無法看完文字

    回覆刪除